11.04.2017
Українські підприємці & ринок Європейського Союзу: виклики, досвід, підтримка
Четвертого квітня кафедра прикладної економіки та підприємництва ДВНЗ «Національний гірничий університет» в особі доцентів Юлії Волотковської та Вадима Шаповала взяла участь в дискусії представників бізнесу, експертів з питань торгівлі та інших зацікавлених сторін на тему «Виходи на ринок ЄС українських бізнесменів: можливості, шляхи, інструменти, особливості та успішні кейси».
Ця дискусія була проведена в рамках інформаційної кампанії Представництва ЄС в Україні «Будуймо Європу в Україні» у співпраці з Києво-Могилянською бізнес-школою. Партнерами заходу стали дніпровський офіс Європейської Бізнес Асоціації (EBA Dnipro) та Дніпропетровська торгово-промислова палата. Під час зустрічі спікери висвітили наступне:
-можливості та виклики Угоди про асоціацію, зокрема переваги Глибокої та всеосяжної зони вільної торгівлі, для українських підприємців;
-можливості програм ЄС EU4Business та SME, спрямовані на допомогу малому та середньому бізнесу;
-особливості міжнародного бізнесу та ефективні експортні стратегії на прикладі історій успіху дніпровських бізнесменів, які вийшли на ринок ЄС.
Спікери круглого столу:
-Катерина Рігг, провідний менеджер програми «Консультації для малого та середнього бізнесу» (програма ЄС/ЄБРР «EU4Business»);
-Борис Філіпов, секторальний менеджер програми ЄС SME;
-Володимир Цвілий, директор ТОВ «Завод сільгоспмашин»;
-Андрій Барсуков, керівник проекту впровадження технологій переробки відходів Агро-будівельного Альянсу «АСТРА»;
-Наталія Єремєєва, співвласник та керівник компанії «Stekloplast»;
-Петро Приходько, головний виконавчий директор, фінансовий директор міжнародної рекламно-виробничої компанії SICORE.
Спікери наголосили на важливість використання потенціалу міжнародних ринків для українських бізнесменів та диверсифікації ризиків, що мають місце на національному ринку. Головний заклик для сучасних та майбутніх підприємців – виходити на зовнішні ринки, змінювати модель власного бізнесу з урахуванням «правил гри» на європейському ринку, що сприятиме оптимізації бізнес-процесів на підприємстві та формуватиме його позитивний імідж як конкурентоспроможного суб’єкту в міжнародному бізнес-середовищі. Відсутність практичного досвіду розробки та реалізації міжнародних бізнес-проектів, обмеженість власних інвестиційних джерел не слід розглядати як причину відмови підприємців від перспектив розвитку бізнесу на ринку ЄС, оскільки, за сприяння ЄС, в Україні створені потужні консультаційні центри та міжнародні інвестиційні програми для потреб малого та середнього бізнесу.
Інформація, отримана за результатами цієї дискусії, та встановлені ділові контакти є вагомим внеском в справу підготовки Національним гірничим університетом висококваліфікованих фахівців з підприємництва, управління та адміністрування.
Інформація кафедри прикладної економіки та підприємництва НГУ