17.05.2017
За методологією TALIS
Центр соціологічного аудиту НГУ взяв участь у проведенні (в Дніпропетровській області серед дванадцяти шкіл) Всеукраїнського моніторингового дослідження викладання і навчання (за методологією TALIS).
Цей захід проводиться Українською асоціацією дослідників освіти серед директорів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів у межах проекту «Вчитель». До дослідження було залучено майже чотири тисячі вчителів та більше двохсот учнів із 200 шкіл усіх регіонів України на основі репрезентативної вибірки. Опитування здійснюється з використанням міжнародного інструментарію TALIS (Teaching and Learning International Survey – Міжнародне опитування викладання та навчання). Дослідження TALIS проводиться Організацією економічного співробітництва та розвитку з 2008 року кожні п’ять років і охоплює щораз більше країн. В останній дослідницькій хвилі 2013 року взяли участь 34 країни.
Мета цього опитування – вивчення освітнього середовища та умов праці вчителів. Серед дослідницьких завдань: • виявлення особливостей підготовки та професійного розвитку вчителів; • з’ясування оцінки якості роботи і системи заохочення вчителів; • вивчення характеру шкільної культури; • визначення підходів до шкільного управління та адміністрування; • з’ясування методів та вчительської спільноти. Учасникам дослідження та директорам шкіл було вручено сертифікати про участь у Всеукраїнському моніторинговому дослідженню.
Щиро дякуємо за сприяння проведенню дослідження представникам обласного та міського управлінь освіти. Також окрема подяка директорам дванадцяти шкіл, педагогічним колективам, які взяли участь у дослідженні. А також за можливість реалізувати паралельно профорієнтаційну роботу серед старшокласників та провести опитування стосовно мотивів та преференцій вступу сьогоднішніх випускників шкіл до вищих навчальних закладів. Результати цього дослідження будуть оприлюднені за місяць.
Лариса Колесник, доцент кафедри історії та політичної теорії НГУ