25.03.2013
22 березня в Національному гірничому університеті відбулося засідання Комісії з вищої освіти 0503 «Розробка корисних копалин» Науково-методичної ради МОН України
Під час засідання були заслухані та обговорені доповіді представниці Інституту інноваційних технологій і змісту освіти О.В. Дашковської, представниці Дніпропетровської філії Інституту інноваційних технологій і змісту освіти А.В. Гончарової та секретаря Комісії В.О. Салова «Стан стандартизації вищої освіти з гірництва».
Було запропоновано сформувати робочі групи з розробки галузевих стандартів вищої освіти за освітньо-кваліфікаційними рівнями спеціаліст, магістр відповідно до чинних нормативних документів спеціальностей:
- розробка родовищ та видобування корисних копалин (за способом видобування) - голова робочої групи проф. Бондаренко В.І.;
- шахтне і підземне будівництво – голова робочої групи проф. Роєнко О.М.;
- буріння свердловин - голова робочої групи проф. Давиденко О.М.;
- маркшейдерська справа - голова робочої групи проф. Халимендик Ю.М.;
- безпека гірничого виробництва - голова робочої групи проф. Голінько В.І.;
- збагачення корисних копалин - голова робочої групи проф. Пілов П.І.;
- обробка природних матеріалів – голова робочої групи проф. Баранов П.Н.;
Обов’язковою складовою стандартів названо - «Засоби діагностики».
Заслухавши та обговоривши доповідь професора Л.Н. Ширіна «Обґрунтування пропозицій та заходів з відкриття нових спеціальностей гірництва» комісія запропонувала вийти з клопотанням до відповідних органів щодо внесення до Переліку спеціальностей за галуззю знань «Розробка корисних копалин» спеціальностей:
- «Видобування корисних копалин (за способами видобування)»;
- «Обладнання для видобування та переробки корисних копалин (за способами видобування та видами корисних копалин)»;
- «Видобування та акумулювання шахтного метану».
Заслухавши та обговоривши доповідь Дашковської О.В., Письменкової Т.О. та Салова В.О. «Сучасні тенденції розвитку вищої освіти (за матеріалами Міжнародного семінару “Реалізація НРК та оцінювання компетенцій в Україні”)» Комісія констатувала, що:
- формування документів за новими формами відповідно до наказу МОН України від 23 березня 2012 р. № 384 не враховує впровадження в системі вищої освіти України Національної рамки кваліфікацій, ЄКТС, компетентнісного підходу до проектування вищої освіти та Європейських рекомендацій та стандартів щодо забезпечення якості освіти;
- регламентація форм деяких документів блокує автономність вищих навчальних закладів.
Наприкінці засідання члени Комісії запропонували надати в Департамент вищої освіти МОН України аналіз нових форм документів, обґрунтування необхідності корегування форм, зразки форм документів, що враховують вимоги часу.
ІАЦ НГУ